sista kvällen på sommarlovet

Oj vad vemodig jag blev när jag ser vad jag själv har skrivit:P! Fast å andra sidan, en hel sommar full med minnen jag aldrig kommer att glömma, människor jag vill träffa igen och platser jag definitivt måste besöka igen! Har ett skolår som också ska bli roligt, musikal med skolan och förhoppningsvis får jag plats med Matteus-kören lite mer i år. Nya ämnen också, kinesiska till exempel! Är supernyfiken! Ville ha kvar min engelskalärare från förra året, tyckte att hon var fantastisk, men har tyvärr fått en annan. Förhoppningsvis är hon bra också...

Den senaste veckan har jag motionerat ovanligt mycket, vilket känns jättebra! Jag måste se till att det håller i sig nu... Igår simmade jag 1 km på dagen och på kvällen åkte jag hem till Frida och pratade, åt middag, tittade på Rent och sov över. Båda satt och grät, såklart. För mig kommer tårarna under "Without you" och sen börjar jag storgråta när vännerna står och pratar vid begravningen - speciellt när Collins sjunger "live in my house, I'll be your shelter..." SE DEN NI SOM INTE HAR GJORT DET!!!! Sov i ungefär 11 timmar:) Sen åkte jag hem och åt lunch och städade hela rummet! (Förra gången städade jag typ allt utom bokhyllan, där det behövs som mest). Hittade en massa skrivböcker och prylar från mellanstadiet som jag sorterat in nu bland alla skolgrejer. Satte upp Jack Sparrow-affischen ovanför sängen hehe... Fast allra närmast sängen finns en liten målning på en kakelplatta av Trinacria(ett huvud med tre ben) - symbolen för Sicilien. Enligt mig ser rummet nästan ut som något ur en Ikea-katalog - fast hemtrevligare och mer personligt:D Nu gäller det bara att sätta upp lampan från Istanbul och sen är rummet precis som jag vill ha det:D

Tänkte egentligen gå och lägga mig tidigt ikväll men sedan såg jag att de visar Pink live från Wembley i London och det MÅSTE jag se!! Kan trots allt sova ut imorgon...:)

that's all folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback