fortsätter på samma ämne...

När vi ändå är inne på Maná kan vi ju lika gärna fortsätta. För er som inte vet vilka dessa är (antar att det är ganska många, de är inte så kända här i sverige, om man inte hört mig prata om dem:P) - så är det fyra män som har hunnit bli ganska gamla nu från Mexiko. De spelar rock, men också lite salsainspirerad musik. En favorit på den nya plattan "Amar es combatir" (att älska är att kriga) är "El Rey tiburón" (hajkungen) - ladda ner den, jag blir alltid danssugen när jag hör den! "El viaje" (Resan) är också himla bra, fast egentligen gillade jag inte den från början - inte en låt som är lik mig, men älskar den av någon anledning. En trallvänlig, superfin låt är "Bendita du lúz" (välsigna ditt ljus)

Önskar att jag någon gång fick se dem live, oturligt nog var de där mina kusiner bor i Las Palmas i juli - mitt i sommarn när kusinerna är i Sverige! dålig timing....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback