sömntuta med I-landsproblem

Vaknade två gånger idag. Första gången var klockan 9 då jag somnade om för att sedan vakna klockan 12:00. Hoppade upp ur sängen och tänkte att jag hade sovit bort halva dagen. Duschade, åt lunch, läste samhällskunskapen, spelade gitarr och piano och sedan kom min lillayster hem.
Jag och mamma ringde till Apple för att förhoppningsvis få bukt med iPoden en gång för alla. Efter ett låååångt samtal med mycket klassisk pausmusik emellan ordväxling med en dansk supportkille, fick jag ett mail med små steg jag skulle följa. De hade mest med iTunes att göra... men mittenknappen på själva iPoden är ju fortfarande intryckt, volymen på musiken är fortfarande sänkt och inom kort lär ljudet börja knastra och displayen hacka - som vanligt. Blir ett nytt telefonsamtal om någon dag eller så alltså.

Skickade det fruktade "jag kan inte komma på repet imorgon och inte heller på konserten"-sms:et till min körledare. Allt krockar med kören verkligen; i julas missade jag ena julkonserten pga julkonsert med skolan, har missat rep pga 3:ornas konsert, nu missar jag repet pga informationsmötet om utbytet till baskien, missar körresa till köpenhamn när jag är i england, plus att Wiraspelen-mötet är på konsertdagen (och det vill jag verkligen inte missa eftersom 1) jag är ny 2) kommer även att missa det första repet då jag är i Brighton.)

jag är faktiskt inte så negativ som jag låter idag... har massa roliga saker på gång, men just denna dagen var inte en av mina favvisar om man säger så... men efter regn kommer solsken!
 
kom ihåg:
sigue tu corazón y yo voy a seguir el mio


Kommentarer
Postat av: Y

klart regn kommer efter solsken.. låter som om schemat är packat, jag känner igen det! det är bara att köra på.. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback