monday

Första skoldagen i veckan gick segt. Den började med ett historiaprov som gick jättebra (tror jag), svarade på allt förutom en sak(man skulle ge 3 exempel, jag kom på 2). Var mycket nöjd och belåten när jag lämnade fram provet till läraren U moahaha, här får du se! Jag ÄR smart, påläst, analyserande, seriös och ambitiös!
Satt i bibblan efter provet och läste lite i "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av Magdalena Graaf. Hade många fördomar mot den boken och mot henne, men jag blev helt uppslukad av den. Hemsk historia som var jättespännande och hon var faktiskt väldigt duktig på att skriva. Kanske ska låna boken och läsa hela.
Sen var det samhällskunskap och jag fick tillbaka B-delen på det senaste provet. VG. Nöjd absolut. Vi hade också en värderingsövning med två elever från Röda Korsets högskola som varit på praktikresa till Filippinerna i 2 månader. Det blev som vanligt en debatt mellan människor och en viss person som har starka åsikter och en stark vilja att föra fram dom..:P Vi såg en utställning med bilder, text, intervjuer från resan och jag blev väldigt insprirerad. Skulle verkligen kunna tänka mig att bli volontär någon gång.
Lunch, potatisbullar med sylt och fläsk(haha älskar det ordet)
Sen var det spanska och vi hade allsång med "labios compartidos", kan den nästan utantill vid det här laget...oooh amooor!!!
På naturkunskapen förberedde vi oss inför växthusdebatten vi ska ha imorgon. Jag och en kille ska vara Kina, vi har ganska höga krav på kontraktet som vi förhoppningsvis ska förhandla fram imorgon. Vi vill ha bidrag från I-länderna, samt att de måste minska på sina utsläpp och att vi ska få öka våra. Hade mittterminsprat med läraren också, jag har ett stabilt VG. Tänker satsa på MVG  tror jag, om det går och om jag känner att jag kan prioritera naturkunskapen.
Sista lektionen var engelska, där vi förberedde oss inför redovisningen imorgon och översatte några meningar.

Känner att jag har allt skolarbete under kontroll nu... det känns otroligt härligt:D plus att det är Z-dag på onsdag:D:D:D!!!

hejdååå


Kommentarer
Postat av: Jessie

låter skönt att ha allt under kontroll =)

Postat av: Frida

schysst bakgrund! :) i dig it

2007-04-24 @ 19:42:08
URL: http://fridays.blogg.se
Postat av: Lovisa

jessie: ja det är underbart, frågan är bara hur länge det varar:P...
frida: tack:D kände för ett upplyft

2007-04-24 @ 21:22:09
URL: http://loolens.blogg.se
Postat av: Sandra

Gud vad skönt att ha allt under kontroll! det har inte jag.. :S

2007-04-25 @ 19:36:25
URL: http://s4ndra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback