onsdag

Jag har fått ett "solo":D jag ska sjunga i en dubbel-kvartett. En låt som heter "Falling grace". Den är väldigt flummig och handlar om snö som faller - eller nåt...:P Den är lugn och lite "flytande" eller vad man ska säga. Frida fick också ett, vi är 2 av 3 ettor som fick solon på julkonserten:D

Idag hade vi mittkursprov i spanska. Ibland undrar jag var vår spanskalärare tänker med. Eller om hon överhuvudtaget tänker. Vi började med hörförståelse A-delen klockan 12:40 och höll på till ca 13:00. Sedan (av anledning som jag inte fattade) skulle vi ha rast i en halvtimme för att sedan göra del B. Vilket betydde att man kunde gå och prata med folk och få reda på av varandra de rätta svaren. (Egentligen får man inte prata under sådana här prov). Så när vi kom tillbaka och satte oss i salen fick vi tillbaka båda delarna, så man fick en liten extra chans. Del B var inte så svår. Läsförståelsedelen var inte heller svår. Det enda som var lite lurigt var A-delen när en kille pratade väldigt snabbt.

Vi hade också referatprov på svenskan. Jag tror att det gick bra... Efter provet fick vi tillbaka filmuppgiften till Troja och provet på antiken. Provet gick bra, VG och filmuppgiften gick ännu lite bättre, VG+:) Men det var många som var missnöjda med provet och hon rättar lite konstigt alltså. När mer än halva klassen inte känner sig rättvist bedömda säger det något om läraren...

Efter spanskaprovet åkte jag hem och slappade framför TV:n med en väldigt försenad lunch:P Jag vet inte varför jag alltid kollar på Las Vegas. Jag gillar inte ens det. :P

Nu ska jag fortsätta lyssna på Kristina från Duvemåla:)


Kommentarer
Postat av: Olof

Hej. Betyg är fel.
Vad för slags prestationsångest vill lärana ge oss elever?
Omdömmmen anser jag vara bättre.
Me my self and I som är Vänsterpartist är emot betyg.
Kanske för att mina inte är de bästa men endå...

2006-11-22 @ 18:05:38
Postat av: Lovisa

vill nog ha kvar betyg... men bättre betygsättning och bredare skala!

Postat av: Sandris

Lolo! Nu tror jag att jag har listat ut vem "olof" är!!! Säger till dej i skolan imorrn!! HA nu har vi dej!! ps.de var orättvis bedömning i svenskan!! tycker jag!!

2006-11-22 @ 21:33:20
URL: http://s4ndra.blogg.se
Postat av: Frida

jag är också en av dem som känner mig orättvist bedömd eller vad man nu säger.......... IG, jag menar... så dålig var jag väl inte?? :S
och sandra... berätta för mig också!!! vem är olof?????????? *über-nyfiken*
puss lool

2006-11-22 @ 22:13:52
URL: http://fridays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback