Life is a Cabaret

Så var det torsdag och det är mindre än halva höstlovet kvar.
och jag har inte pluggat något alls

Idag är jag skittrött verkligen, kom hem halv 2 igår efter Cabaret.
Gårdagen måste ha varit den mest händelserika dagen på lovet.

10:30 - Vakna! Fixade en önskelista där alla i familjen skriver vad de vill ha i julklapp.
Frukost och sedan boka biljetter för mig och syrran till "Monster House"

12:40 - till Kista med syrran, där träffade vi mamma som gav oss biopengar och åt lunch med oss på McDonald's.

13:40 - "Monster House" på filmstaden Kista. Att datoranimerade filmer från 11 år kan vara så läskiga! Den var ganska bra faktiskt, iallafall mysigt att gå på bio med Vickan:)

15:25 - Bio slut. Skynda till bussen hem och sedan duscha och fräscha till sig.

16:40 - Gick iväg till Helenelunds station för att åka tåg med Sandra in till stan. Vilken snöstorm! När jag kom fram till stationen var jag dyblöt och allt bara rann. Sandra sms:ade och sa att hennes buss var försenad så det tåget vi bestämde kunde vi inte ta. Vi som till och med tänkte på att det kanske skulle bli kaos så vi tog ett tidigare tåg än nödvändigt.
Nästa tåg var 10 min försenat och mellan Solna och Karlberg stannade det och stod där i minst 20 minuter. Jag bad till Gud: snälla snälla om du finns, gör så att tåget börjar gå!!!! Jag har betalat 700 spänn för biljetten!!!
Till slut började tåget gå och jag och Sandra hittade varandra på centralen. Vi gick till busshållplatsen för att ta 47:an till Gröna Lund, men en kille kom och sa att alla bussar var försenade eller inställda. Det var inte mkt att göra, vi traskade från centralen till Gröna Lund.

19:00 - Där hade Nattis stått och väntat jättelänge, stackarn. Som tur var fick vi komma in ändå fast vi var försenade - vissa gäster var mer försenade än oss.
Vi var jättenära på att få bord precis vid catwalken - men vi fick ändå bra platser. Vi fick menyerna och jag bestämde mig för:
Förrätt:
Rödbetor och chevre med honung, rostade pinjekärnor och ruccola
Varmrätt:
Rosastekt hjortytterfilé med ragu på svart trumpetsvamp, kantareller, smålök och rotfrukter serveras med potatis- och svartrotsgratäng.

mmm.....:D det var den godaste middagen jag någonsin ätit - just för att vi hade förtjänat den:D

20:30 - Nu skulle det egentligen börja men en gubbe kom fram och sa att det fanns gäster som fortfarande var på väg så vi fick vänta en halvtimme på dem.

21:00 - ÄNTLIGEN:D:D:D: Nu började det:D:D:D  Det var jättejättejättebra och jag o Nattis sjöng med i typ allting. Så när låten "Two ladies" kom sjöng vi med och fick lite konstiga blickar från folk....:P
(hela cabaret är ju snuskig och den låten är nog värst av alla:P)

Dididididiii - Two ladies
dididididiii - Two ladies
didididdii -
and I'm the only man , YAH!!
didididii - They like it
dididididii - I like it....

jag vill inte säga för mkt, men i mitten av låten tar de fram ett lakan och ställer sig bakom så man bara ser skuggorna. De är på picnic och har en baguette...... jag tror ni fattar
Förra gången satt jag och Nattis på barplats och vid ett tillfälle var konfrencieren precis bredvid oss, o gjorde lite skumma rörelser
Lovisa: NATTIS! VAD HÅLLER HAN PÅ MED?!
Nattis: Han vevar upp en grammofon
Lovisa: Jaha....

Nu såg vi ju grammofonen när han vevade upp den men vi kunde ändå inte hålla oss för skratt. Det märkte Peter och kollade mot vårt bord vilket gjorde att jag började skratta ännu mer.

Vi hade en väldigt snäll o gullig servitör som bjöd på teet :)

När föreställningen var slut kom vi överens om att ta en taxi hem - bussar och tåg var upp till 90 minuter försenade eller inställda. Så vi försökte ringa alla taxibolag, men inget fanns. Så vi gick till tv-huset i hopp om att det skulle finnas fler taxibilar där. Icke sa Nicke. Vi gick ännu längre tills vi var mittemot Dramatiska Institutet och där fick vi ett nummer av pappa som skulle vara bättre än de andra. Det var det också. Efter typ 15 minuter kom himmelriket i form av en taxi. Ord kan inte beskriva känslan vi kände när vi satte oss. Till slut kom jag hem halv 2 och gick direkt och lade mig. Jag vet, jag vet, man ska alltid sminka av sig men det sket jag i ....
sedan vaknade jag halv 11, gick upp och åt frukost och nu sitter jag här....



Kommentarer
Postat av: Sandra

De kan inte beskrivas mer än vad du beskrev de.. jag skrev mest om snöstormen på min blogg.. :P ajaj puss på dej!!

Postat av: Micaela

Oj,vilken lâng dag!! Ush,vad hemskt med sânt väder.Bra att konserten vad bra i alla fall...
Har inte mycket och säga,för jag hâller pâ och pratar med dig pâ msn,sâ...
Ha det bra,puss & kram/micaela

2006-11-02 @ 22:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback