I do like Thursdays

Idag är det torsdag och dagen började med dubbelpass i engelska, vilket jag älskar:D Vi fick ca 30 minuter på oss att göra de sista förberedelserna innan vi skulle redovisa vårt låtprojekt. Det går ut på att man väljer en låt, analyserar texten, hittar symboler och berättar lite om artisten/bandet. Jag och Frida panik-brainstormade i tisdags (då hade vi ännu inte valt låt!) Vi bestämde oss för "I don't like mondays" med The Boomtown Rats. På onsdagen utnyttjade vårat 2-timmarshål (spanskan blev inställd) till att göra research, skriva texten och öva på presentionen muntligt. Idag var vi mycket väl förberedda och vi kunde rabbla det vi skulle säga utantill. Kändes väldigt skönt måste jag säga att inte ha den där hemska nervös-känslan inför en muntlig presentation. Till slut blev det vår tur att redovisa och det gick som på räls om jag får säga det själv:) Är väldigt stolt och nu älskar jag låten ännu mer än jag gjorde förut!

På körrepet idag i skolan gick det väl bra.. fast lite mindre bra till en början med oss tjejer i ettan så vi stannade kvar ett tag efteråt och övade igenom Stig in, Lucia, stig in en extra gång.

Nu har jag precis ätit sushi och ska alldeles strax dra iväg till kören. Där sjunger vi en klassisk låt som är lite skum men otroligt rolig att sjunga. Den heter "This little Babe" och det var den allra första låten jag sjöng med Matteus-kören. Vi sjöng också den på vår konsert i London och nu ska vi sjunga den igen på julkonserten. Jag älskar att sjunga jullåtar:)

Kommentarer
Postat av: Frida

haha, apropå jul... du vet Bandit Rock 106.3 (FM) på radion har döpt om den vanliga frasen Merry christmas and a happy new year till
Metal christmas and a heavy new year
HAHAHAHAHA (heavy, metal... heavy metal... fattar?!) AHAHHAAHHAHAAH


förlåt-jag-är-väldigt-flummiiig!!

Postat av: Sandris

Jag kom inte på nått bra att skriva men jag känner mej tvingad att skriva en kommentar.. ehee.. du hade väl fina strumpor på dej idag lr nått.. puss puss

2006-11-30 @ 21:49:07
URL: http://s4ndra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback