Efter lovet-veckan

Lovet bleknade sakta bort och in klampade en vecka full av skola och krav.
Fast det var ju roligt också att komma tillbaka till kompisarna.
På måndagen kom dagen och sen gick den. Då gick jag också.
hem till frida

(med frida såklart)

guuud vad jag är flummig..:P

iallafall: vi var hos frida och hade kul tills det var dags att åka in till stan och dansa hip hop. Det var jättekul, fast jag mådde illa när jag kom dit så jag tänkte först bara kolla på. Men efter ett glas vatten mådde jag bättre. ÅH vad härlig dans vi gör!! Jag känner verkligen att min inlärningsförmåga och koordination har förbättrats enormt det senaste året. :D

På tisdagen kom jag till skolan 8 i tron om att vår mattelärare var frisk och att vi skulle ha prov. Icke sa nicke, han var sjuk och något prov var det tydligen inte. NÄHE. Hade kunnat ha en sovmorgon där (vi hade dessutom dubbeltimme) Efter mattelektionen har vi hål, och det blev nu 2 timmar längre så jag och Frida stack till Sollentuna Centrum och åt på Balders Bröd. Sedan hämtade jag ut mitt ID på banken och Frida köpte vantar. Vi han till och med med lite svenskaplugg också innan vi tog bussen tillbaka.
I skolan igen skulle vi egentligen ha mentorstid. Men det fanns inget att säga tyckte de, så vi fick bara våra scheman för period 2 och sen var vi lediga. Efter mentorstiden är det lunch.
Jag och Frida köpte varsin smörgås och satte oss i vår mysiga musik-korridor i väntan på bättre tider. Bättre tiderna kom när Viktor kom ut och bjöd på chokladkaka (den andra mentorsgruppen hade fixat till värsta lyxlunchen med massa gott)
mmmm den var god

Sedan kom den enda lektionen vi hade den dagen. Kör.
Vi sjöng, Annika blev irriterad och Simon spelade en låt.

Jag och Frida åkte hem till Sandra och hade Idol-maraton eftersom Frida missat de 2 senaste avsnitten när hon var på Gran Canaria (som det för övrigt bara är 49 dagar kvar till för mig:D)
Sedan gick Frida och jag hem till henne och kollade på tv och Ugly Betty. Jag älskar den serien:D Det hände väldans mycket i premiäravsnittet. En chipsskål åkte fram på soffbordet. So much for my healthy life tänkte jag med ett leende och moffade i mig.
ajabaja

Sedan fick jag skjuts hem av pappa och gick och lade mig.

Igår, torsdag, hade jag två lektioner och sedan mådde jag illa och var så trött så jag gick hem innan spanskan. Frida hade gått hem redan efter svenskaprovet så jag hälsade på henne och vi lagade gulaschsoppa till lunch.... mmmmm va gott:D:D sedan kollade vi på Bounce Live-DVD:n och konstaterade hur ÄCKLIGT duktiga de är! och hur sjukt söt Benke är....<3:P Vi pausade såklart när vi syntes i bild. En väldigt snygg närbild på mig när jag knäpper med fingrarna och ser ut som att det luktar äckligt och där frida ser drömmande upp mot scenen. Ååh vilka härliga minnen:D
snart är det dags att se dem igen.... Gökboet den 12 december, jag längtar:D
Efter det blev vi inspirerade till att göra en egen koreografi men båda var väldigt trötta och det blev inget med det. Inte heller lyckades vi skriva en låt. SHIT!

Jag åkte hem typ vid halv 4 för att hinna duscha innan vi skulle iväg på middag hos Hanna och Rikard. Där var det jättemysigt (som alltid) och Rikard hade tydligen varit och fotat på 50 cent-konserten. Vi fick en väldigt god middag och en underbar hemgjord glass som smakade äpple.
MUMS!

jag vill ha en glassmaskin NU!
(eller i julklapp åtminstone)

Sedan åkte vi hem och jag läste fridas blogginlägg om cooler. Även om det inte är min hund och jag träffar honom inte varje dag så har jag känt honom i snart 6 år och jag blev ledsen:( Samtidigt lyssnade jag på Nobody Knows och då kunde jag inte hindra tårarna från att komma. Jag storbölade, men försökte hålla mig lite tyst eftersom mina syskon låg och sov.

  Idag har jag gått i skolan, och jag måste säga att våran spanskalärare är bitvis puckad.
Hon kommer fram till mig och ger mig en sammanfattning av filmen Volver som de andra i gruppen förutom Frida och jag (säkert fler) såg igårkväll.
C:"har du sett Volver?"
L: "Nej, jag kunde inte igår men jag och Frida tänkte se den någon gång"
C: "Någon gång? Vi ska ju diskutera den imorgon!"

HALLÅ!!! Hon kan ju inte kräva att alla ska kunna se den på fritiden! Filmen visades på kvällen, 18:30 och vi behövde betala! Jag tycker det är fel att hålla en diskussion dagen efter och bli irriterad på en elev som inte kunde just den dagen. 
VI HAR EGNA LIV HALLÅ!!!



Efter skolan åkte Frida och jag hem till mig och lagade gulaschsoppa igen:) yummie! Vi satte oss framför datorerna och började på vår nya blogg. Det är som en tidning på nätet
indeepshit.blogg.se
 go check it out!

Sedan var det kör i Matteuskyrkan och idag var det min tur att få en halvtimme med sångpedagogen. Det var väldigt roligt och hon sa att min skarv neråt var den bästa hon hört:D känns otroligt bra när det kommer från en erfaren sångpedagog
jag ska jobba med att slappna av käken och att andas mer med magen
inget nytt alltså

IDAG ÅT JAG ÅRETS FÖRSTA LUSSEBULLE!! Det var tillsammans med Elisabet och Miriam på väg till kören. Mums!
 efter kören fick jag skjuts av Elisabet hem och nu sitter jag här. Ska ta och göra spanskauppgifter snart, men jag kände att jag hade mycket att uppdatera.

hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback