Att åka eller att inte åka.. det är frågan

Innan första lektionen idag var vi några som diskuterade att åka på high school year i USA. Då ifrågasatte jag verkligen mitt beslut om att inte åka nästa år. Jag tänker nu göra en liten lista för och emot.



FÖR
1. Eftersom ingenting påverkar ens framtida studier kan man välja vilka kurser man vill utöver de obligatoriska.
2. Man växer som person, blir mer utåtriktad.
3. Självklart blir man bättre på engelska!
4. Nya kompisar!
5. Man får uppleva en helt annan kultur.
6. Om man åker efter gymnasiet kan man inte gå high school.

EMOT
1. Eventuell hemlängtan
2. Tänk om man inte hamnar i någon bra familj.
3. Man får skiljas från klassen och se dem ta studenten ett år före en själv.
4. Man kan ju åka efter gymnasiet också.

bläääääää jag är jätteosäker!!! Samtidigt som jag verkligen vill åka så vill jag inte "missa" allt som  händer hemma o alla kompisar. Jag tyckte 2 veckor var mycket på konfa-lägret. Jag får ta ett snack med Emmy om det här.... Nu börjar jag tänka för mycket. Kanske ska man ta ett annat land än USA. Jag har varit inne på EF's hemsida säkert 100 gånger. KAN INTE BESTÄMMA MIG!!


Kommentarer
Postat av: Sandris

Jag får väl bara önska dej lycka till! detta är något som ingen kan bestämma åt dej..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback