thank god it's friday!

Äntligen fredag säger jag bara...

Det var en bra dag idag. På morgonen hade jag repetition med min dubbelkvartett där jag och Hillevi tragglade med ett svårt ställe.. vi kunde tonerna mycket väl men av nån anledning funkade det inte...:P vi sjöng med mickar idag och det var väldigt roligt (man får till och med ha varsin! WOW:P) Efter det var det vanlig körrepetition och det gick väldigt bra, Annika brukar ju inte vara så givmild med beröm men nu var hon det! (och treorna som är väldans duktiga var inte ens med!)

Sedan var det lunch och när vi var på väg in i matsalen tänkte jag för mig själv: jaha, vad blir det för sörja idag? Asiatisk sörja? Kebabsörja? eller restsörja kanske?
men oj vad jag hade fel! Det var ju jättegoda BBQ-kycklingfiléer med jättegod potatis till!

Efter lunchen ställde vi oss i NT-show-kön, där vi fick stå och frysa ett tag innan vi kom in. För er som inte känner till själva NT-fenomenet kommer här en kort förklaring: Under en vecka får teknikarna och naturarna bli galna och göra massa konstiga/asroliga/larviga saker i skolan. Det började på måndagen med tusentals färglada papper som alla väggar tapetserats med. På papperen stod små skämt där man gör narr av de olika programmen. Två tidningar ges också ut, Naturligtvis och Titans. Allting avslutas på fredagen med en stor show, eller rättare sagt flera. Klockan 9, 12, 15 och 21 tror jag det är. (21-showen är ocensurerad)
Själva showen var ganska storslagen och man drev väldigt mycket med de olika programmen. Jag är såklart på naturarnas sida, deras show var mycket bättre än teknikarnas. Jag diggar Nisse starkt, men självklart diggar jag Musik-Märta mest:D! De olika strippnumrerna var väl sådär, förutom natur-killarnas - de måste ha legat i hårdträning i månader inför det här! 3 Musik-Märtor gjorde en superbra version av Evighet (med annan text såklart). Teknikarna hade till och med lyckats få med sig Mikael Persbrandt på ett hörn!! Det var väldigt roligt att titta på!:D

Efter showen åkte jag hem och tog ett varmt bad, snackade lite med Nattis och nu hör jag att pappa lagar mat så det är väl snart dags för middag antar jag. Glöm inte Idol ikväll! GO MARKUS!

Kommentarer
Postat av: Frida

Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus! Rösta på Markus!

Jag är inte den som gillar komplicerade, jättelånga kommentarer inte! ;P
pussar

Postat av: Alex H

Vi tränade faktist bara i drygt en vecka på strippnumrerna (både kill- och parstripp) för mig, men nog var det hårdträning ;P

2007-03-05 @ 14:50:18
URL: http://alex2cents.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback