Måndag

Idag är det måndag och jag har precis ätit tacos. Mums.

Skolan var jobbig! Jag hatar måndagar verkligen, då går jag full dag, dvs 8:20 - 16:00. Jag började dagen med dubbeltimme historia, vilket var sådär. Min historielärare är ju verkligen urgullig när han ger oss 10 "analysera"-frågor om antikens grekland i läxa till på onsdag! Vi pratade mest på lektionen (som vanligt) och jag och Frudden skrattade oss trötta åt att dvärgar användes som leksaker på forntiden. Kan riktigt se det framför mig. Haha, stackarna.
Efter historian var det dags för svenska då vi hade fri sal. Jag och F var väldigt duktiga och jobbade med recensionen av NT-showen som ska vara inne på onsdag. Jag har precis skrivit klart den. Känns jätteskönt:)
Sedan var det lunch och jag och Frida hade ingen lust att äta i matsalen så vi köpte varsin macka i kafeterian.
Efter lunch hade vi spanska och våran grupp redovisade idag en liten "pjäs" vi skrivit själva. Den är pinsamt dålig och otroligt kort. Den handlar om två skådespelare och en regissör som ska göra en reklamfilm för Pepsodent.
Sen var det matte (BUÄÄÄÄ) och Sara hittade på en rolig liten lek man kan göra med sin miniräknare. Det går ut på att man först trycker + 1 och sedan på = jättemånga gånger. Man sätter något för displayen så man inte ser hur mycket man får. Så låter man det gå några minuter och alla tar bort handen från sin miniräknare samtidigt. Sen gissar man hur mycket var och en fick och den som gissar närmast vinner!
Och slutligen hade vi engelska. Där diskuterade vi filmen Supersize me och vi fick sluta tidigare:D

Efter skolan tog jag, Jonte och Frida C bussen till Sollentuna. Jonte tog tåget hem, Frida tog bussen och jag gick och handlade julklappar:) känns bra att ha alla avklarade:D:D:D

Nu ska jag väl fortsätta med svenskan (fördjupningsuppgift om Bounce)

hejdå

Kommentarer
Postat av: Frudden

HAHAHA! vet du igår...
jag: shit, fattar inte varför jag köpte en plånbok för 300 spänn!
john: vadårå, pappa köpte en idag för 300 spänn oxå
jag: jamen det är skillnad, jag har ju inte ens 300 spänn att ha I plånboken!

HAHAHAHA det var inte förrän en halvtimme senare som jag fattade varför john hade asgarvat när jag hade sagt det!!! XD
puss

Postat av: jonte

tåget ända till ladet lixom :O
kram :)

2006-12-18 @ 22:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback