julklappsinslagning

Har precis slagit in julklappar som mina underbara kompisar ska få imorgon:D Själva inslagningen är nog det roligaste av allt tycker jag! Då får man vara lite kreativ och det gör ingenting om man har köpt en lite opersonlig present - då är det bara att göra något personligt med förpackningen:) Även om det är insidan som räknas..... mest

Idag hade vi först dubbeltimme i svenska och det gick bra. Lämnade in mitt "dispositionspapper" till läraren och hon tyckte det såg bra ut:) Sedan gick vi till datastugan och Jonte försökte ta reda på vad ordet "fatwa". Meningen löd: Han fick en fatwa över sig. När vi kollade upp ordet på wikipedia.org så stod det att det var ett svar på en fråga inom islam...:S hur får man ett svar över sig? Upptäckte också ett nytt roligt ord: Mufti. Det är tydligen personen som ger fatwan haha. (Jonte, din idé om att döpa dina barn till Fatwa och Mufti tycker jag du ska överväga:P)

Sedan var det historia och vi gick igenom några uppgifter... (som jag absolut inte prioriterade) men lektionen var helt OK.
Därpå följde julbordsbuffé i matsalen. Hade inte så höga förväntningar, vilket var tur. Det enda som fanns var Janssons Frestelse, korv och nån kostig lax (hallå det ska ju vara gravad!!) och rödbetssallad. Köttbullarna var slut till min stora besvikelse.

Sedan var det spanska och vi lyssnade på världens sämsta jullåt ever! Tjejen kunde inte sjunga och texten var så pinsam.... usch! Vi gick igenom några julbegrepp och efter det fick vi sluta:D

Sara åker till Gran Canaria imorgon:) Hoppas du får det bra!!! :D (nu är det för övrigt bara en vecka kvar tills jag ska dit)

Imorgon är det avslutning och vi ska sjunga på alla julshower ( 3 st), Falling Grace ska sjunga och jag missade repet igår eftersom jag hade så ont i magen, men det går säkert bra ändå.

bye bye!


Kommentarer
Postat av: Jessie

jag vill oxå åka till gran canaria! ohoo, ska ni sjunga imorrn? vad kul=) puss

Postat av: Lovisa

japp vi ska sjunga "jul jul" och "go tell it" + "falling grace":)

2006-12-20 @ 22:22:22
URL: http://www.loolens.blogg.se
Postat av: jonte

men vaddå, ja tkr fatwa o mufti va fint :)

2006-12-20 @ 23:01:42
Postat av: Frida

hihahihahiha!!

tack lovisa för julkramen, ja, det är inte alls kul att må dåligt innan jul :(
pusssssssssar!!

2006-12-20 @ 23:39:32
URL: http://fridays.blogg.se
Postat av: Sandra

Jonte! döp inte din barn till fatwa och mufti!

2006-12-21 @ 16:30:11
URL: http://s4ndra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback