Hemma igen

Nu är jag hemma igen och det känns mkt skönt:D

Dagen spenderades i Nyköping hos mormor och morfar och mina kusiner.

Först åkte vi hem till mormor och morfar där vi fikade, promenerade och åt lunch/middag. Efter det åkte vi till mina kusiner som hade fullt upp med lamningen. På en tacka hade vattnet gått så det var inte så lång tid kvar där inte. Vi fikade med pepparkakor och julgodis. Jag är så avundsjuk på deras hus. Så fint och julstämningen kom verkligen till sin rätt där.
Innan vi åkte hem gick vi in till fåren för att få se de små lammen. Vissa hade fötts inatt:) så söta! Tackan som snart skulle föda var verkligen smällfet och det såg mkt jobbigt ut. Min moster och hennes man gick för att känna hur långt det hade gått och om lammet låg rätt i tackans mage. Efter en kort stund fick vi se hur min moster tog ut ett pyttelitet lamm. Men det var inte det enda utan snart kom ett till litet lamm ut. De var så varma och fuktiga att man kunde se hur det ångade om dem. Det var verkligen superhäftigt att se:)

Skönt att vara hemma igen som sagt:) Imorgon ska jag hitta på nåt med Frudden och så kommer Hanna och Rikard.:)

bye bye


Kommentarer
Postat av: Frida

JAAAA!! hitta på hitta på hitta på!! :D *överflum*
gonatt

Postat av: Sandra

gud vad sött och de små lamm!! Vill oxå!! :D

2006-12-27 @ 16:38:04
URL: http://s4ndra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback