första veckan slut

så har man klarat av en vecka på rudbeck. Känns rätt okej, har mkt bättre lärare nu känns det som...

I torsdags var första kören för terminen. Jag åkte hem till miriam och kom dit innan hon gjorde det (hon slutade sent). Pratade med miriams pappa ett tag innan miriam kom hem. Vi bestämde oss för att äta pizza. Efter ett tag kom också miriams/anjas kompis Marika som skulle börja i kören. Efter maten begav vi oss till St: mikaelskapellet där kören ska vara nu ett tag eftersom matteuskyrkan håller på o byggas om eller nåt.
 Det var kul att träffa alla igen:D Jag och Daniela var ensamma förstasopraner, men vi klarade det galant:P
Igår var första sånggrupp/ensemblespelslektionen. Det var jättekul o jag trivs mkt bra i min sånggrupp:) blev grattad på namnsdagen av micaela via sms:D
Efter skolan åkte jag och Frida hem till mig och åt middag med min pappa. Pappa försökte förklara en ordlek som vi först inte fattade ett skit av. Den går ut på att man ska säga en fråga/förklaring och sedan är svaret två ord som rimmar på varandra, typ:
omfångsrik människovän på fyra ben
svar: rund hund

Vi kollade på Grease, flummade och sedan kollade vi på Monster innan vi gick och lade oss.
På morgonen vaknade Frida före mig för ovanlighetens skull. Vi åt frukost och sedan gjorde vi små skattjakter till varandra. Jag och Frida gjorde värsta bra skattjakten till Vickan,men hon uppskattade den inte så mkt som vi hade hoppats på....
Nu har jag precis kommit hem från att ha följt med frida till Silverdals blomsterhandel där hennes mamma var. Snart ska jag måla en bänk... tycker om att måla:P de mjuka penseldragen är som terapi på nåt sätt....:P


jag har förresten fått en jättesnygg
munktröja och ett par vans:D:D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback